20080709

Gadis 1000 tahun

Semalam, ketika aku sedang malas menyiapkan kerja, dengan dibantu dua orang rakan, salah seorang daripada mereka mula bercerita tentang gadis idamannya. Topik ini boleh dianggap topik perbualan kegemarannya, kerana setiap hari pasti akan ada cerita tentangnya. Aku hanya melayan mendengar dan sesekali mencelah membangkang atau memerli dia atas ciri-ciri gadis yang diidamkan. Pelbagai kriteria yang ditetapkan, sehinggakan aku merasa sampai ke tua pun belum tentu dia akan bersua dengan gadis idaman tersebut.

Di dalam perbualannya semalam, dia ada menyentuh tentang satu rangkap ayat yang akan digunakan terhadap gadis yang ingin didekati( dengan lebih rapat dan mesra). Aku bertanyakan tentang ayat tersebut, dan membuat mimik muka ingin tahu. Mereka tahu aku amat jahil dalam bab menunjukkan minat, mendekati, memulakan langkah pertama terhadap gadis. Aku lebih selesa sekiranya gadis tersebut membuat langkah yang pertama. Macam aku pula si gadis. Heh.
Apa boleh buat, aku dibesarkan di sekolah lelaki. Rakan aku terus berdiri di depan aku dan seorang lagi rakan, meninggalkan kerjanya, dengan penuh reaksi berkata,


"Aku ingin hidup seribu tahun, aku juga mahu engkau juga hidup seribu tahun agar dapat bersamaku, cuma satu yang aku pinta agar hidupku dikurangkan sehari kerana aku tidak rela untuk melihat engkau menghembuskan nafas yang terakhir"


Aku pula menjawab,


"Owh, kalau macam tu baguslah, perempuan tu pasti lega sebab masih mampu untuk berlaku curang dengan kau walaupun sehari"



Dia terus duduk sambung buat kerja.

3 comments:

Anonymous said...

sarcasm is always ur language right shah...hahaha well one will never find true love until he find his own self.

fictionita said...

haha! & i've always thought that only fat people are sarcastic.

Anonymous said...

alwiz about me.

eXTReMe Tracker