20080314

punca JANAkuasa mati

Semalam merupakan hari pertama rumah baru aku mempunyai rangkaian jalur lebar secara rasmi dan sah( selama dua bulan yang lepas, status aku lebih kepada menumpang rangkaian jiran). Maklumlah, sewaktu menumpang, tempoh penggunaan tidak dapat dijangka mengakibatkan aku terpaksa melayari ataupun membuat kerja secara kalut ribut. Seringkali sewaktu aku perlu menghantar email, setelah selesai meng-attach dokumen dan hampir pasti mengklik butang 'send', pada ketika itulah juga rangkaian haram aku itu terputus. Kalau menjerit marah, beerti aku meminta untuk di jerkah kembali. Yang terdaya aku lakukan hanyalah menghentak kaki di atas kapet( sebagai isyarat tidak langsung kepada empunya rangkaian).
Huru-hara juga keadaan aku ketika itu.
Aku pula jenis individu yang kurang gemar membuat kerja di kopitiam yang menawarkan perkhidmatan rangkaian percuma atau kawasan yang sewaktu dengannya, kerana aku cenderung untuk berasa rimas dengan keadaan sekelilingnya.


RUMIT.


Mujurlah kini tiada lagi.

No comments:

eXTReMe Tracker