20080318

Merokok Membahayakan Kandungan Dompet Anda

Seorang individu yang sangat rapat dengan aku bercerita perihal aku yang kuat merokok kepada rakan-rakannya, dengan harapan semoga ada sebarang jalan keluar untuk mengurangkan perilaku merokok aku. Oh ya, individu itu(aku namakan dia A) juga seorang perokok, cuma kuantiti batang dan semangatnya merokok jauh rendah berbanding aku. Seringkali juga rokoknya menjadi sasaran aku apabila kotak aku kosong di kala tengah pagi, di waktu yang amat malas untuk turun berjalan ke kedai. Apakan daya, kehendak setiap manusia berbeza-beza.

Sambung cerita..

Tiba-tiba seorang rakan A bertanya kepadanya tentang aku..

Rakan A - "Dia tu baru pindah keluar dari rumah keluarga dia ka?

A - "Kenapa?

Rakan A - "Bukan apa, selalunya orang yang baru dapat merasa duduk sendiri, bebas dari keluarga nie, memang kuat merokok. Maklumlah, tak perlu merokok sembunyi-sembunyi dah".



Terima kasih kerana mencuba membuat penilaian.
Hampir 10 tahun aku tinggal berasingan dengan keluarga mungkin dirasakan belum cukup lama.



Termenung sejenak,..




5 comments:

Huzai Mansor said...

Ada juga catatan tentang merokok ya?

-Salute..

Huzai Mansor said...

Ada juga catatan tentang merokok ya?

-Salute..

pidosan said...

perihal merokok hanyalah metafora.
;))

Anonymous said...

pi la balik loq staq tu...



kaki dah lama tak jejak bendang...

Anonymous said...

fresh entry...
nice

eXTReMe Tracker