20080527

Walaupun semuanya serba tidak kena, namun kami masih ceria, seperti biasa

Sejak beberapa minggu yang lepas, aku secara serius semakin seronok dan ghairah dalam 'menilik' masa depan dan menetapkan satu kelas tersendiri untuk menjustifikasikan kejayaan. Keseronokan aku juga sebenarnya berlaku kepada beberapa rakan rapat aku, yang sedar keseronokan ini tidak boleh dilewatkan perlaksaannya. Kami bimbang, kealpaan mampu membunuh segala kecekalan darah muda ini untuk menentang kehidupan. Leka tanpa waspada hanya mengundang kekecewaan tanpa jasad untuk satu jangka masa yang panjang.

Ok, biarkannya diselesaikan oleh aku dan rakan-rakanku.

Aku baru-baru ini juga sempat bersama menikmati kejayaan(berdasarkan justifikasi masing-masing) yang telah dikecapi oleh beberapa individu sekelilingku. Walaupun kami berbeza akal dari segi kelas kejayaan, namun bagi aku, mereka membuktikan bahawa muda bukan beerti mentah dan tidak mampu memimpin hidup. Persetankan segala pemikiran negatif luaran yang hanya mampu meludah racun kata yang ampuh.


Kehidupan ini, memerlukan satu atau mungkin lebih orgasm untuk meletakkan diri kita pada satu kelas yang tertentu. Bukan kelas atasan atau pertengahan yang tergambar di dalam benak akal kamu. Itu jauh sekali terpesong. Kelas yang aku maksudkan adalah kelas tentang kualitinya perjalanan/cabaran/progresif hidup kita. Orgasm mampu menjanakan lagi semangat untuk melebarkan kejayaan anda pada tahap yang tertinggi.

Bagaimana untuk mencari/mencipta/menetapkan kejayaan, itu terpulang pada diri sendiri, namun bagi aku, ada dua perkara yang akan menjadi persamaan kepada semua.


Setiap kejayaan tidak akan wujud tanpa adanya angan-angan/imaginasi.


Setiap kejayaan hanya akan bermula apabila adanya kegagalan.


Aku masih lagi gagal dan jauh untuk mengecapi kejayaan. Tidak mengapa, kerana kegagalan aku lebih bernilai dari kejayaan-kejayaan kamu.

1 comment:

Anonymous said...

To dream is to hope.

East Anglia and Columbia/NY despised me, perhaps this time it (the one I've been telling) wouldn't.

Let the dream/hope continue.

eXTReMe Tracker