20080806

Lazat Berkrim

Aku,untuk dua minggu ini, secara tiba-tiba mengalami situasi mengidam dan berselera untuk makan. Makan secara berleluasa dan tidak terkawal. Perasaan untuk mencuba makanan baru juga semakin membuak-buak hinggakan aku sanggup meninggalkan kerja, hobi dan tanggungjawab yang lain semata-mata untuk menjejaki tempat-tempat makan yang enak dan meliurkan. Segala kemungkinan aku abaikan, demi memuaskan perasaan dan selera makan yang baru aku ini. Agak pelik kenapa baru sekarang ia muncul. Ya kenapa baru sekarang, setelah hampir 13 tahun aku menunggu. Apa sebenarnya yang akan berlaku, disebalik kenikmatan yang aku perolehi ini. Masih menunggu dengan wasapada sekiranya akan muncul secara mengejut, namun dengan sukacitanya aku maklumkan, tiada apa-apa.

Kenikmatan ini juga, mempunyai perwatakan yang kurang enak juga. Aku pernah perlu melayannya pada pukul 4 pagi, setelah enak tidur. Pernah juga aku menjadi buntu, tidak kreatif dan ribut akal kerana tidak melayan kenikmatan ini. Tidak beri peluang dan kesempatan langsung. Tapi apakan daya, aku menyukainya, dan aku tidak mahu merungut.Indahnya hidup ini sekarang. Tidak perlu bimbang tentang perihal-perihal lain. Tiada kerisauan. Hanya aku dan kenikmatan aku sahaja, kini.


Indahnya, sekali lagi.


Hanyalah harapan dan angan aku semuanya.


Pejam mata.

No comments:

eXTReMe Tracker