20080825

Pendengar setia yang tenang

Orang sekeliling akan bingit dan melenting apabila aku mula menyuarakan rasa paranoia aku terhadap sesuatu. Mereka minta aku bertenang dan tidak memberikan aura negatif atau membuat mimik muka yang kurang manis untuk dipandang orang, apabila aku paranoid. Tapi aku tetap paranoid.

Orang sekeliling akan mula mempersoalkan mengapa aku menunjukkan rasa kurang senang apabila terjumpa dengan individu-individu yang didekati oleh orang sekeliling aku, yang aku rasakan mempunyai potensi untuk membinasakan hubungan dua arah antara aku dan orang sekeliling. Aku diminta untuk bertenang(sekali lagi)dan meminta agar aku menghormati mereka. Ya aku mencuba tetapi sukar, kerana aku sekali lagi paranoid.

Namun, sekarang paranoid aku adalah satu realiti. Adakah aku masih lagi dipersalahkan?


Salahkah menjadi seorang yang paranoid? Itu satu kurniaan.


Sekarang, lihatlah apa sudah berlaku? Terjadi bukan atas kehendak dirimu?


Haih.


Aku hanya inginkan yang terbaik untuk kamu. Percayalah.

1 comment:

Anonymous said...

Sabar...

eXTReMe Tracker