20091130

Mata yang Memandang.



Aku bangun setiap hari seiring dengan harapan: celik mata ini mampu meyaksikan sesuatu yang menakjubkan, untukku curi lantas dijadikan inspirasi.

Aku adalah seorang yang kurang gemar kepada sesuatu yang rutin walaupun dari kelmarin hingga kini, masih aku tersekat dengan ia. Lantas dalam usaha aku menidakkan sesuatu ketetapan, aku mencipta pelbagai perilaku semata-mata kerana aku menagih perbezaan. Jelas perilaku ini seringkali tidak disenangi pihak lain, yang besar kemungkinan terpaksa menanggung risiko atas perilaku ini. Sememangnya ia bukanlah sesuatu yang indah untuk dibicara mahupun dibanggakan, namun atas dasar keinginan harapan ini, harus aku redah jua.

Bagiku, Revolusi hanya berjaya diluncur oleh manusia yang mempersetankan sempadan, dahagakan ruang untuk berkembang secara nyata, bukan hanya pada permukaan semata-mata.


Sekecil manapun kelainan yang berjaya dibangunkan, akan tetap dibelai, dikumpul untuk menjadi hakisan kepada ketetapan. Kesinambungan ia perlu aku pedulikan, supaya langkahku tiada letih ke hadapan.


Jika ditanya, apa yang diinginkan aku ketika ini...


Terus-terang, aku meminta untuk disajikan dengan perkara-perkara yang menakjubkan.


Adakah terlalu besar permintaan ini?


Heh.

No comments:

eXTReMe Tracker