20091124

Untuk Terus Hidup (Mereka di sini, Kita di sini).




Pada ketika seperti ini, godaan hati untuk menundukkan prinsip aku yang masih erat digenggam ternyata terlalu bersemarak. Hangat marak ia mampu menyambar sekumpulan helang pemburu dalam sekelip mata. Tiada yang terlepas. Tiada yang masih bernafas. Pasti.

Untuk apa godaan ini harus di sini? Bukankah aku pernah kamu tewaskan bertahun dahulu? Meranap dan merapuhkan kematanganku lalu dengan megah kamu membina kuasa kemurungan mega.

Kemenangan kamu itu adalah perkenalan kita.

Dendam bukanlah tujuan agar kita bersua kembali.

Aku percaya, kedatanganmu kali ini, lebih beremosi, seakan suci dari tembelang, akan menghampiri kelekaan agar dapat meluncurkan perangkap terhadap diriku. Semakin aku berusaha mengenali cahaya angkasa, sejak itu juga semakin bergelumang aku dengan segala helah dusta ciptaan manusia, mirip caramu tetapi terlalu lemah. Mereka telah secara tidak langsung menjadi guru kepadaku.

Akan aku sambutmu dengan segala sandiwara, malahan berani aku untuk merelakan diri ini hancur lebur sepenuhnya, agar dapat aku kembali penuh suatu hari nanti. Aku mempersilakan kamu datang dengan segala kemegahan dan kemasyhuran yang ada sekali lagi.

Tiada aku gusar kerana aku masih patuh. Begitu juga dia.

Heh.

No comments:

eXTReMe Tracker