20130715

Pilihan



Aku menulis bukan kerana nama, setakat ini. Bukan dalam masa terdekat, setahu aku.
Apa yang ada di sini, beribu perkataan hanya sebagai penganti perasaan yang wujud, pernah hilang, kembali ada dalam hidup aku.
Kita hidup dalam pelbagai rasa. Sama ada manis, sama ada pahit, itu semua adalah apa yang akan terus dirasai.

Aku mencari ketenangan, aku pasti kamu juga begitu.

Ketenangan di dalam akal dan hati adalah suatu kurniaan yang harus dicapai kita sebagai manusia.
Kita terlalu lama hidup dalam keributan dan kepantasan dunia.
Pernah terdetik untuk kita bertenang? Mengapa kita sukar untuk bertenang?
Adakah kerana mengejar masa?
Apa yang aku tahu dan aku belajar, masa itu satu misteri.
Terlalu mulia dan kejam dalam waktu yang sama.

Ketenangan itu satu nikmat untuk kita. 


Cuba bertenang walau seketika, demi diri sendiri.


1 comment:

Anonymous said...

selamat kembali.

eXTReMe Tracker