20060618

Rasakan ( yg terpampang, yg terkandas)

Sebagai permulaan, aku memilih utk menulis pasal keinginan.

Jgn ingat kecenderungan keinginan terhadap hubungan seks. oh tidak buat masa ni aku nak menulis pasal nie. Dan aku bukannya seorg yg ahli utk menulis/menghurai walaupun sesemangnya setiap manusia mempunyai hak/kewajipan/perasaan untuk mempersembahkan konteks hubungan seks ini.

bagi aku, ini(keinginan) adalah satu perilaku yg mampu mendorong individu menjadi sesuatu/seseorang yg diluar dugaan/kemampuan/jangkaan(pilih satu yg anda suka), menjadi kepada yg lebih baik/positif atau menjadi lebih kepada sesuatu yg tidak digemari, ingin dihindarkan atau di'padam'kan oleh sekelilingnya.(rakan sekerja yg berperasaan 'akulah yg terpandai', rakan sosial yg berpendirian 'jgn dekat dgn aku kalau kau tak setanding/secantik/se'mahal' aku').

aku pernah memiliki 'dilemma' ini. Untuk terus ke hadapan, tetapi tidak kepada kemusnahan diri sendiri amat memerlukan satu kajian yg analitikal. Tumpuan terhadap faktor-faktor seperti kesan adaptasi yg 'berlebihan' kpd diri, perubahan mendadak penampilan, penstrukturan semula jadual memerlukan satu 'kaedah'/jalankerja yg mampu bertindak secara 'keseluruhan' dan bukan hanya berfungsi dalam sudut-sudut tertentu.

anda sebagai empunya karektor diri berhak memilih dan menetapkan 'kaedah' ini. halatuju keinginan anda(termasuk aku) akan bertitik tolak dari sini. Dalam memilih 'kaedah' yg sesuai( jgn bertoleransi sekiranya kaedah itu bersifat rejim tetapi efektif), anda mempunyai peluang untuk bertanya dan mendengar, berhubungbalas dgn individu yg mempunyai kesan/hasil/keputusan terhadap 'kaedah' yg dipilih. Ini hanya lah sebagai input/respon tambahan kepada anda(aku juga)

menarik tetapi kadang-kala sakit hati.

aku ingin berubah( atas dasar keinginan). harap anda juga begitu.

3 comments:

jiGOMorrison said...

Entri permulaan yang menarik! Segar dan analitikal. Teruskan menulis, bro!
Cheers!

Anonymous said...

Kau dah praktis main keyboard ke blum?

Anonymous said...

halamak, tak paham sgt la :s

eXTReMe Tracker