20060712

Kegagalan ekspedisi ke bulan

semenjak 'status' aku berubah dari seorang penganggur kepada seorang pelajar, aku semakin terdesak. Terdesak untuk tidur di malam hari. Keadaan ini semakin berlarutan, dan semakin kritikal untuk diri aku dan 'status' aku kini.

Semenjak 3-4 tahun lepas, err sewaktu aku bermula di dalam kursus diploma lagi, tidur malam agak kurang dipraktikan. Aku merasakan benda ini hanyalah biasa dah dapat dipulihkan seperti sedia kala nanti(ternyata salah!). Telah menjadi kebiasaan bagi seseorang pelajar seni(dan kursus² yg sealiran) untuk tidak tidur selama beberapa hari. Cuma masalah aku sekarang, aku bukannya hendak bersengkang mata selama beberapa hari, tetapi keinginan/perasaan untuk tidur diwaktu malam amat susah atau barangkali baik disebut, sudah tiada.
Aku lebih selesa kini untuk tidur di siang hari.
Terasa nyaman seolah-olah seperti dimalam hari.

Tadi, aku tekad(hehe), untuk cuba mengubah gaya hidup sebegini.

Cubaan aku gagal...

Percubaan masuk tidur pada pukul 11 malam, hanya bertahan sampai pukul 1 pagi sahaja.
Aku perlu mencari mana silapnya,
mungkin mimpi kurang menarik, atau aku masih kurang kenyang untuk masuk tidur.
Abaikan tentang mimpi, mana boleh dirancang.
Apa yg perlu dipersalahkan?
Untuk menyedapkan hati, aku meminjam lirik ini.


What are we coming to?
What are we gonna do?

Blame it on the black star

Blame it on the falling sky



Minta maaf la wahai mataku, nampaknya malam nie anda bekerja lebih masa lagi seperti biasa.
Roti telur dan milo ais, tunggu kedatangan aku.
















Permandangan dari rumah aku pada pukul 5 pagi.

4 comments:

Anonymous said...

tidoq siang tak panaih ka?

pidosan said...

tak.
selesa dan nyaman spt malam.
hehe

Anonymous said...

haha..cuba lagi kawan..aku dah boleh adjust sikit2 sejak dah masuk kelas ni..

pidosan said...

aku still mencuba lagi nie.
progress agak mengecewakan.
haha

eXTReMe Tracker