20060705

Jalan terbaik(yang mampu aku lakukan ketika ini)

Hidup seperti umpan ikan. Menunggu untuk ditelan hidup-hidup.

Bagi aku, kepercayaan tidak harus diletakkan sepenuhnya terhadap sesiapa.

Perkara ini hanya aku sedar, dan masih baru aku sedar…

setelah rakan-rakan dan keadaan/situasi yg memaksa/mengajar aku menerima

konsep sebegini.


Aku masih tak faham bagaimana perasaan manusia juga boleh pudar.

Pudar segala-galanya. Marah, gembira, tenang, setia, tenteram, ribut/kacau.

Bukankah kita telah dididik untuk menghargai? Hargai apa sahaja.

Adakah di dalam kita menghargai sesuatu nilai itu, kita perlu ‘beralih arah’?


Rakan aku pernah menyatakan ini kepada aku

Percayalah kepada Karma

Ya, inilah jawapan spontan aku. Terbukti mmg ada kebenarannya.

Dan membuatkan aku terfikir sebentar, inilah juga Kitaran Hidup.

Kitaran hidup setiap individu tidak akan sama.

Dan janganlah cuba untuk membuat perbandingan sesama sendiri.


Kita tidak akan pernah puas.

TETAPI….

Kita perlu tahu pada ketika/tahap yang harus kita berhenti dalam mengejar kepuasan.

Tiada sistem penggera yang dapat memperingatkan kita dalam hal ini.


Dan apa yg telah dapat aku selesaikan untuk ketika ini, ialah:

KITARAN HIDUP AKU BARU BERMULA…

No comments:

eXTReMe Tracker